čtvrtek 20. července 2017

Ako boxer došiel z biedy k medailu. Slováci chváli "šampióna z chatrče"

Na slovenskom mu už dali prezývku "Šampión z chatrče" a hoci v Baku nedošiel na úplný vrchol, je pre Viliama Tankóa aj bronz bezpochyby osobným triumfom. "Ide si za svojím cieľom. Je vyrovnaný, disciplinovaný, "hovorí tréner Tomáš cky a dodáva snáď ešte podstatnejšie časť:" Zbožňujem ho, je ako môj syn. Vyhrali sme nielen v ringu, ale aj v osobnom živote. "

Čo presne sedí.Tanky začal boxovať v ôsmich rokoch v dedinke blízko slovenských Galanty, kde pôsobí teraz. "Prvý tréner sa nám venoval, ako vedel, ale na špičku to nebolo," líči tanku boxující v kategórii do 52 kilogramov.

Lenže tou dobou začali aj problémy. "Rodičia sa rozviedli, keď som mal 14 rokov, chodil som na základnú školu," spomínal na krušné chvíle: "Pod vodom sme prišli o rodinný dom a dostali od obce do prenájmu dom vedľa skládky; nekvalitné podmienky pre život. Tréner mi veľmi pomohol, bez neho by to bolo veľmi ťažké. "

cky na ich prvé stretnutie spomína nasledujúcimi slovami, ktorá snáď prejdú aj v čase politickej korektnosti:" Na súťažiach sme videl, ako v ringu skáče malý cigánok; páčilo sa mi, ako boxuje.V 13 rokoch som išiel za jeho trénerom a hovoril mu, že ak z neho chce mať šampióna a posunúť sa na iný level, nesmie trénovať dvakrát týždenne, ale dvakrát denne. "

Tréner označuje zverencov za syna - a tanku o ňom s uznaním hovorí ako o druhom otcovi. Cky pre neho robí veľa, čo sa netýka len finančnej pomoci rodine. "Ako malý som mal úraz v škole, vylomil sa mi predné zub. Neurovnalo mi ho kvalitne, po roku boxovanie sa zničil a ďalšie opravu sme si nemohli dovoliť.Od trénera som na osemnástiny dostal implantát, "hovorí dojato.

< p> Tank je bojovník nielen v ringu. Život pri skládky nechcel za žiadnu cenu znášať dlhšie, než bolo nutné. "Snažili sme sa dostať von," hovorí. "Po dvoch rokoch sme sa presťahovali do pekného bytu, hoci len jednoizbového; pred dvoma mesiacmi potom do nového, ktorý už je pre nás plnohodnotný. Som veľmi rád, že postupujeme. Verím, že to bude lepšie a lepšie. "

V športe jeho viera platí. Na Európskych hrách sa bil statočne až do semifinále, domov poletí s bronzom. "Je to obrovský úspech, ale mali sme aj na viac," uviedol tréner cky, ktorý dúfa aj v splnení olympijského sna: "Je veľmi ťažké sa tam dostať, ale tvrdím, že nemožné neexistuje.Je mladý - keď nevyjde Rio, budú ďalšie olympiády. "

Pred boxerským objavom sú aj iné, snáď ešte dôležitejšie ciele. Zmaturoval, medzi tréningy chodí na brigády a v septembri sa skúsi dostať na policajnej vysokú školu. "Chcem pre to urobiť všetko. Čo k eby prišlo nejaké zranenia, musíme myslieť na budúcnosť, "hovorí tanku. "Náš život nezačína ani nekončí v telocvični."

Či z jeho úst znie vierohodne.


Žádné komentáře:

Okomentovat